SWM RS 500 R - 2019

Kód: 181862
Novinka Tip
168 900 Kč / ks 139 587 Kč bez DPH
Skladem

Enduro SWM RS500R 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Motocykl SWM RS500R 

Pro toho kdo hledá osvědčené komponenty, spolehlivost a jednoduchost. Motocykly RS300R a RS500R vycházejí z motocyklů Husquarna 310 a 510 které se vyráběly okolo roku 2010, čili těsně před tím než továrnu převzalo BMW a po dvou letech prodalo KTM. 

Osvědčené motory Bialbero, byly ve své době velice oblíbené. SWM které od KTM koupilo fabriku a technologii včetně patentů, obnovilo na stejném místě výrobu těchto motorů a celých endur. 

Motor 300 a 500 byl vylepšen, byla zvětšena vodní pumpa a olejové čerpadlo což prospívá životnosti motoru,  zapracovalo se taky na komfortu, zmenšily se podstatně vibrace. Vylepšil se rám, na místech kde to bylo třeba.  

Motor dostal nové vstřikování Mikuni, což je  podstatné pro spotřebu a hladký chod. Je zde mechanický dekompresor, což oceníte při unavené baterce. Pro zimní starty klapky na přívodu vzduchu. Lze přikoupit nakopávačka. 

Podvozek postavili Japonci (KYB)  a jednokomorové vidle ( které jsou jednoduché na údržbu i nastavení) odvádějí opravdu luxusní  práci. Velkou výhodou je, že servis zvládne i jen trochu schopný mechanik, ale do dvou či čtyř komor se už leckdo pustit nechce. Vzhledem k tomu, že i moje WP jsou jednokomorové, tak vím že mohou pracovat fakt dobře.

Brzdy od Bremba jsou záruka funkčnosti, ve předu dvoupístek a vzadu jednopístek, si s motorkou poradí naprosto hravě. Navíc jednoduché a opět náhradní díly naprosto všude. 

Plyn Domino, plasty Acerbis, řetěz Regina, rozeta a kolečko Superspox, molitanový filtr TwinAir, pneumatiky Michelin Enduro, ráfky 

R500RS je možno vybavit svodem do jednoho výfuku od Arrow, a tím ušetřit cca 4kg na váze. Ale dvě sériové koncovky vypadají na motorce velice dobře a hlavně jsou krásně tiché. 

Motorka je plně homologována pro silniční provoz, je vybaveno led blinkry a diodovým hlavním světlem. 

Servisní interval pro výměnu oleje při normálním hobby provozu  je 2000km. Což plně dostačuje nejen na týden v Rumunsku ale i na delší výlety. 

Výkon motocyklu je okolo 55 koní, spotřeba mezi 4-5l/100km. K dispozici u nás v servisu jsou mapy, které dle potřeby jezdce umíme nahrát. 

Suchá váha je 120kg, s náplněmi je to 129kg, pokud dáte jen jeden výfuk tak jste na 125kg. Váha nejsou hodnoty, kde by SWM vynikalo, na druhou stranu je to hlavně díky ocelovému rámu. Na hobby enduro a enduro cestovaní to ale jsou hodnoty více než příznivé. 

Nádrž je 7,6 litrů. Toto je dnes na endurech standart, ale pracujeme na možnosti tuto kapacitu zvětšit. 

Obrovskou výhodou je cena náhradních dílů. Kde díly přímo od výrobce jsou často několikrát levnější něž díly od konkurence, což je velice příznivé právě pro hobby enduro provoz a i pro cestovaní.  

 

Technická data (udávaná výrobcem)
Rozvor
mm
1.485
Celková délka
mm
2.240
Celková šíře
mm
820
Celkový výška
mm
1.285
Výška sedla
mm
955
Světlá výška 
mm
300
TRAIL
mm
106
Hmotnost bez kapalin
kg
116
Obsah nádrže
lt
7,5
Obsah oleje
lt
1.8
HOMOLOGATION
EURO 3 & EURO 4
 
Motor
TYPE
SINGLE CILINDER 4 STROKE
BORE
mm
97
STROKE
mm
67,5
DISPLACEMENT
cm³
501
COMPRESSION RATIO
12,9:1
MAX POWER
kW 20 / 38 (RACING)
COOLING
BY LIQUID WITH 2 WATER RADIATOR + ELECTRIC FAN
STARTING
ELECTRIC WITH DECOMPRESSOR
TIMING SYSTEM
DOHC 4 VALVE
LUBRIFICATION
DRY SUMP WITH TWO OIL PUMP ROTOR AND CARTRIDGE FILTER
IGNITION
ELECTRONIC INDUCTIVE DISCHARGE WITH ADJUSTABLE ADVANCE DIGITAL
 
SPARK PLUG TYPE
“NGK” CR 8EB
FUEL SYSTEM
ELECTRONIC INJECTION FEED
 
THROTTLE BODY
MIKUNI Ø 42
CLUTCH
WET, MULTIPLATE TYPE WITH HYDRAULIC CONTROL
 
DRIVING DISC
8
 
DRIVEN DISC
7
PRIMARY DRIVE
ENGINE SPROCKET
TEETH 23
 
CLUTCH GEAR
TEETH 63
 
TRANSMISSION RATIO
2.739
TRANSMISSION
TYPE
CONSTANT MESH GEAR TYPE
 
SPEED GEARS N°
6
INTERNAL RATIOS
1st
2,000
 
2n
1.611
 
3rd
1.3333
 
4th
1.087
 
5th
0,920
 
6th
0,815
SECONDARY DRIVE
TRASMISSION SPROCKET
TEETH 13
 
REAR WHEEL SPROCKET
TEETH 47
 
TRANSMISSION RATIO
3.615
DRIVING CHAIN
REGINA ORC6 (5/8 x 1/4)
CHASSIS
FRAME
HIGH STRENGHT STEEL SINGLE BEAM DOUBLE CRADLE MAIN FRAME , REAR FRAME IN LIGHT ALLOY
FRONT SUSPENSION
“KAYABA”
 
UPSIDE DOWN TELESCOPIC HYDRAULIC FORK WITH FORWARD AXLE , COMPRESSION AND REBOUND DAMPING ADJUSTMENT
 
FORK LEGS
48
 
TRAVEL ON LEGS AXIS
mm 295
REAR SUSPENSION
“KAYABA”
 
PROGRESSIVE “SOFT DAMP” TYPE WITH SINGLE HYDRAULIC SHOCK ABSORBER, SPRING PRELOAD ADJUSTMENT, COMPRESSION AND REBOUND DAMPING ADJUSTMENT
 
CORSA RUOTA
mm 296
FRONT BRAKE
FIXED DISC WITH HYDRAULIC CONTROL AND FLOATING CALIPER
 
Ø DISC
mm 260
REAR BRAKE
FLOATING DISC, WITH HYDRAULIC CONTROL AND FLOATING CALIPER
 
Ø DISC
mm 240
FRONT RIM
SIZE
1.60 x 21”
REAR RIM
SIZE
2.15 x 18”
FRONT TIRE
90 / 90 x 21” - MICHELIN - COMPETITION IV
REAR TIRE
140 / 80 x 18” - MICHELIN - COMPETITION IV
ELECTRICAL EQUIPMENT
VOLTAGE
12 V
 
BATTERY
12V - 6Ah

 

Něco z historie SWM (zdroj Motorkáři.cz)

Zkratku, za kterou se ukrývá kompletní název Speedy Working Motors, budou znát především dříve narození fanoušci terénnních strojů. Italská firma SWM úspěšně fungovala v letech 1971-84. V městečku Rivolta d'Adda nedaleko Milána ji založili pánové Pietro Sironi a Fausto Vergani, zapálení fandové motocyklového off-roadu. Do začátku si nedávali žádné malé cíle - chtěli konkurovat těm nejlepším světovým značkám, protože drtivou většinu italské produkce v té době tvořily hlavně čtyřtakty, které přestávaly stíhat lehčím dvoutaktům. Firma SWM tedy vsadila na dvoutaktní motory Sachs, a její motocykly si dobře vedly hlavně v motokrosových a trialových disciplínách. Hned při své premiéře na mezinárodní scéně při závodě Mistrovství Evropy ve Španělsku v roce 1971 dojel Pierluigi Rottigni ve třídě 125 ccm na druhém místě a Giuseppe Signorelli skončil v kategorii 100 ccm třetí.Deset let po svém založení se SWM stala první italskou značkou, která vyhrála mistrovství světa. Titul v trialu jí v roce 1981 zajistil francouzský jezdec Gilles Burgat.
Mezi významné úspěchy značky se řadí také zisk Stříbrné vázy v Šestidenní na ostrově Man v roce 1975. Podle této trofeje pak firma pojmenovala jeden ze svých modelů, a název Silver Vase nese i motocykl z právě zahajované produkce obnovené značky. Původní Silver Vase se vyráběl v šesti různých kubaturách, přičemž všechny motory dodávala firma Sachs. Dva nejmenší agregáty - 50 a 100 ccm - byly vybaveny šestistupňovou převodovkou, u motorů 125 a 175 ccm bylo na výběr mezi šesti- a sedmikvaltem, a konečně nejvýkonnější modely  250 a 255 ccm se dodávaly pouze se sedmistupňovou skříní. Právě kvůli problémům se sedmirychlostními převodovkami od Sachse se ale model Silver Vase stal nepříliš oblíbeným, a SWM kvůli tomu dokonce později změnila dodavatele, kterým se stal rakouský Rotax.

Úspěšné období firmy ale bohužel netrvalo moc dlouho, a v roce 1984 se SWM kvůli finančním problémům dostala do likvidace. Pietro Sironi ještě zkoušel pokračovat v prodeji motocyklů pod mírně upravenou značkou SVM (Società Veicoli Milanese), ale tento pokus oddálil definitivní krach o pouhé tři roky. V roce 1987 se zavřela voda i nad značkou SVM, a tři písmenka zůstala na dlouhou dobu pouhou součástí historie slavného italského motoprůmyslu.

Jenže to by nebyli Italové, kdyby se nepokusili zašlou slávu jedné ze svých národních památek oprášit. Tenhle nápad dostal konkrétně Ampelio Macchi - člověk který italskými motorkami prostě žije. V minulosti pracoval jako technický ředitel pro značky Cagiva, Husqvarna a Aprilia, a před časem se rozhodl vrátit do reálného světa motorky svého mládí. S oživením značky SWM mu finančně pomáhá pan Daxing Gongu, jinak majitel poměrně známé společnosti Shineray Group. Neznamená to však, že by se snad výroba motocyklů měla odstěhovat do Číny. Fungl nová centrála firmy SWM včetně výrobních prostor vyrostla v severoitalském Varese, kde mimochodem sídlí také MV Agusta.


Doplňkové parametry

Kategorie: SWM
Záruka: 24

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.

Nevyplňujte toto pole:
Copyright © 2019. Všechna práva vyhrazena.
Web funguje na systému Shoptet. Grafiku vytvořil a implementoval Tomáš Hlad.