Chci to do 130kg

Tak jsem dospěl k názoru - že to zkusím realizovat. 

Dlouho nosím v hlavě myšlenku. No snad je jich tam více, ale tahle mě fakt baví. Rád cestuji, rád cestuji offem. Baví mě ta volnost, to nemuset se řídit semafory a pravidly na silnici. Zastavit kde chci a vidět věci co ze silnice fakt neuvidíš. Však víte a asi znáte. Mám velice dobrou motorku, asi jednu z nejlepších co lze na tento druh cestovaní mít. KTM SuperEnduro je špica.  Však si ji zkus někde sehnat. 

Ale jak jsem psal, mám myšlenku. Zkusit to lehčeji, prostě na lehčí motorce. A na co ji chci? Ne abych dojel k Bajkalu ( i když to bych rád) ale abych zvládl týden nebo dva v Rumunsku, Ukrajině, Albánii, Bosně. Abych neřešil během té doby servis, aby uvezla mě a stan, spacák... a abych neřešil každých 100km kde vzít benzín... no prostě abych toho ohledně motorky řešil na dovolené co nejméně. 

Moje nastavené parametry jsou takové:

  1. váha okolo 130kg
  2. nádrž aspoň 12-14l (dojezd 200-300km)
  3. servis (olej+filtr) 1000km + (enduro cestovního stylu v terénu)
  4. plně nastavitelný podvozek, zdvihy 280mm+
  5. staří - ideálně novou, se zárukou, neřešit aspoň pět let opotřebení, kabely, kontakty...
  6. cena - chci se vejít do 180tis. 

A jak jsem zatím daleko? No zatím jsem vyloučil motorky typu KTM 690, 790, HQ 701, AJP PR7 - a přitom jsou to všechno skvělé motorky. Ale nesplňují mé parametry a to hlavně váha a cena. To už mi přijde, že na SE tolik neztrácím abych to řešil takto. 

Ale něco už v oku mám, a jakmile budu mít první poznatky tak to sem napíšu. 

A co by jste mi doporučili vy, máte nějakou která by mohla mé požadavky splnit? 

24.10.2019

Tak jsem o krok dál. Vybíral jsem a nejblíže mým požadavkům je SWM RS 500 R. Tak se hned vrhneme jak je na tom s plněním mých parametrů.

1. Váha okolo 130kg.   - suchá váha RS500R je cca 120kg ( v papírech udávají ještě méně) ale reálně zvážená s kapalinami a plnou nádrží je 129kg. Když se sundají dvě koncovky výfuku a dá laděný Arrow, tak jsem na 125kg. A mam ještě prostor ... takže tady to je OK.

2. nádrž aspoň 12-14l (dojezd 200-300km) - na motorce je nádrž 7,5l a zatím syrová nezajetá motorka v terénu si vzala 4,8l. To je samozřejmě jen první údaj, uvidíme jak to bude až ji zajedu, ale to asi taky začnu trochu víc tahat. I tak by to na nádrž mělo ujet okolo 150km, Tady u nás mi to stačí.

Ale jinak je situace taková, a první komplikace pro mě. Na netu v nabídce ISM Products je 3gallon nádrž na HQ TE510, která na tuto motorku pasuje. Tak jsem jim napsal, jenže odepsali, že ji právě přestávají vyrábět. Asi ji ještě seženu u jiných prodejců na skladě, ale kdo ví. Měl jsem v ruce a mam vyfocenou nádrž od Acerbis, která na motorku taky jde-jen Acerbis tvrdí, že na HQ nadrže nemá-tak tady ještě  budu pátrat.  Safari Tank nádrž má, ale asi zbytečně velkou, 20l je dost a navíc je drahá. Ale už jsem našel i další možnosti, takže dám vědět jak se povedlo vyřešit. 

3. servis (olej+filtr) 1000km + (enduro cestovního stylu v terénu)  - tak tady jsem našel v originál manuálu toto. 

První olej 500km a pak další 2500km, 4500km atd  .

Takže po 2000km, Samozřejmě, pokud lítáš po trati nebo jezdíš hard enduro, asi nebude naškodu častěji, ale v každém případě to plní co potřebuji já. Týden nebo 14dní Rumunka, Ukrajiny nebo Albošky to zvládne.    

Tento bod máme OK.

4. plně nastavitelný podvozek, zdvihy 280mm+  

Podvozek má SWM od japonské Kayaby.

Předek: jsou "upside-down"  jednokomory, průměr 48mm. Nastavitelný vše, komprese, rebound a předpětí. KYB dělá dobré tlumiče a tady taky nešlápli vedle. Zdvih je 300mm

Zadek: Progresivní plně nastavitelný KYB se zdvihem 295mm

Tady to taky splněno na 100%. Uvidíme po zajetí ale hned od začátku nemohu říct nic špatného. A to jsem ještě nešáhl do nastavení.

5. staří - ideálně novou, se zárukou, neřešit aspoň pět let opotřebení, dráty, kontakty...

Ano koupil jsem novou :-D. A jak dlouho vydrží? Nevím. V každém případě se mé úvahy braly tímto směrem. Nepotřebuji HiTech, jsem jen hobík a kochač, spíš něco osvědčeného, co už maká delší dobu, něco jednoduchého servisně i údržbově. 

 6. cena - chci se vejít do 180tis. 

 Nová motorka stoji 169tis včetně DPH.  Co za ty peníze dostaneš najdeš ZDE

Je toho celkem dost. Mám tedy ještě rezervu na nádrž. 

Takže motorka už je doma, už máme spolu 100km    :-D . Takže zatím jen zkoušíme, jak nám to půjde. Zatím tedy nemůžu napsat nic, protože to je fakt málo. Ledaže, motorka krásně chytá, řadit jde dobře a podvozek nezklamal. 

A co se mi líbí jako bonus, aniž  bych to nějak hledal.  LED světla jsou fajn. Manuální dekompresor ( k automatickému) je bonus, který snad nebudu potřebovat, ale je tam. Sytič pro studené období, už se asi bude využívat častěji. Supr je naprostá shoda s HQ510, takže lze na motorku dokoupit třeba nakopávačku - o čemž uvažuji. Jinak " přístrojová deska" ukazuje celkem dost údajů a je přehledná  a čitelná. 

Tak a co nás teď čeká. Budu dál pracovat na nádrži, chci zjistit zdali ochrana motoru je dostatečná / kombinace hliníku a plastu z výroby / a chci na to napasovat nějaká zavazadla. Třeba tato, která si mi osvědčila na KTM SER. 

Tak zatím 

 

6.11.2019 jsem zase u kus dál.   Tedy určitě co se týká ujetých km. Najet cca 650 a tak první olej. 

No a taky něco málo co jsem zatím zažil :-D

Tak už jsem přestal mít ten prvotní ostych a už jezdíme normálně a všude, tak jak jsem zvyklí jezdit. Už ji není potřeba šetřit. No ono, že se to učím, tak to nejsou žádné zavodní výkony. Ale už jsem absolvoval 3x celodenní ježdění s nájezdem okolo 120km. No neumím na ni vůbec stát, s tím jako bojuji hodně, ale už jsem měl asi 2x pocit že mi to jde...a ono to půjde.

A jaký to je? Hrozná nuda :-D :-D  ono to zatím všechno vyjelo a projelo. A ještě jsme nespadli.  Ten motor je bezvadnej, ma sílu ale není zaludnej, proste to nerve ruce, ale na zadní to umí když se mu poručí, tak to jde. 

Ale co je ještě větší bomba je, jak funguje podvozek. Prostě v Kaybě to umí. A to jsem myslel, že WP je nedosažitelný.  Stále jsem  nešáhl na nastavení, jsem tam kde to bylo z továrny. A tak je tam pořád prostor to přizpůsobit, jestli bude potřeba. A prý u KYB funguje nastavení v celém rozsahu kliků, což je v předu 20 a  vzadu 15 na kompresi. Odskok jsem ještě nezjišťoval, nechtělo se mě tolik předklánět. Ale kouknu na to 

Měl jsem strach, že to bude nepohodlný, ale není, při té třetí vyjížďce jsem se už nedržel tak křečovitě, už nebyl takový strach na jaky strom mě to pověsí..  :-D a kluci na větších motorkách toho už měli dost, vysílilo je to časté zvedání, čehož jsem byl já ušetřen. Já se jen vracel je pomoc tahat z bahna. Tak tam jsem taky spokojen. 

A co je na tom blbě? Tak ta nádrž je malá, když jsem měřil spotřebu, tak jsem byl někde na 5,3l v bahně a těžším terénu a když mi došel benzín ( ano byl jsem tažen na kurtě k benzínce, neb jsem nečekal, že po rozsvícení hladového oka mi zbývá pouhých 15km jízdy)  tak jsem načepoval 6,3l, takže použitelné množství je míň než je nádrž, ta by měla být přes 7l. Je to málo, takže jsem objednal 3 gal nádrž. To je cca 12 litrů, což je 2x tolik než teď a 200km dojezd mi zatím bude stačit. 

A úplně hrozný je boční stojánek. Je sice hezky hliníkový, ale v bahně proste nemaká. S tím budu muset něco udělat. 

Jsem zvědav co udělá motor po výměně oleje, a kolem 1000km přijdou na řadu ventily. Dám vědět. 

Copyright © 2019. Všechna práva vyhrazena.
Web funguje na systému Shoptet. Grafiku vytvořil a implementoval Tomáš Hlad.